Monday 17 July 2017

Informações Ao Consumidor


itens relacionados


Scammers sabem que encontrar um emprego pode ser difícil. Para enganar as pessoas à procura de trabalho honesto, scammers anunciar onde os verdadeiros empregadores e empresas de colocação de emprego fazer. Eles também fazem promessas otimistas sobre suas chances de emprego, e praticamente todos eles pedem para você pagá-los por seus serviços antes de começar um emprego. Mas a promessa de um emprego não é a mesma coisa que um trabalho. Se você tem que pagar a promessa, é provável um embuste.


Sinais de um esquema de trabalho


Os scammers anunciam trabalhos onde os empregadores legitimate fazem - em linha, nos jornais, e mesmo na tevê e no rádio. Veja como saber se um lead de trabalho pode ser um golpe:


Você precisa pagar para conseguir o emprego


Eles podem dizer que eles têm um emprego à espera, ou garantia de colocá-lo em um emprego, se você apenas pagar uma taxa de certificação, materiais de formação, ou as suas despesas colocá-lo com uma empresa. Mas depois que você paga, o trabalho não se materializa. Empregadores e empresas de emprego não deve pedir-lhe para pagar a promessa de um emprego.


Você precisa fornecer informações de seu cartão de crédito ou conta bancária


Não dê o seu cartão de crédito ou informações de conta bancária por telefone para uma empresa, a menos que você esteja familiarizado com eles e concordaram em pagar por algo. Qualquer pessoa que tenha as informações de sua conta pode usá-lo.


O anúncio é para empregos do governo federal "anteriormente não divulgados"


Informações sobre empregos federais disponíveis são gratuitas. E todas as posições federais são anunciadas ao público em usajobs. gov. Não acredite em quem promete um emprego federal ou postal.


Serviços de Colocação de Emprego


Muitos serviços de colocação de emprego são legítimos. Mas outros mentem sobre o que eles vão fazer por você, promover aberturas de vagas desatualizadas ou falsas, ou cobrar taxas iniciais por serviços que não podem levar a um emprego. Na verdade, eles podem nem mesmo retornar suas chamadas, uma vez que você paga.


Antes de inscrever a ajuda de uma empresa:


Verifique com a empresa de contratação


Se uma empresa ou organização é mencionada em um anúncio ou entrevista, entre em contato com essa empresa para saber se a empresa realmente está contratando através do serviço.


Obter detalhes - por escrito


Qual é o custo, o que você vai conseguir, e quem paga - você ou a empresa que contrata você? O que acontece se o serviço não encontrar um emprego para você ou qualquer leva real? Se eles estão relutantes em responder a suas perguntas, ou dar respostas confusas, você deve estar relutante em trabalhar com eles.


Obter uma cópia do contrato com a empresa de colocação, e lê-lo cuidadosamente. Uma empresa legítima vai lhe dar tempo para ler o contrato e decidir, não pressão você em assinatura, em seguida, e lá. Certifique-se de que quaisquer promessas - incluindo promessas de reembolso - são feitas por escrito. Alguns serviços de listagem e "consultores" escrevem anúncios para soar como empregos, mas isso é apenas um truque de marketing: eles realmente estão vendendo informações gerais sobre como conseguir um emprego - informações que podem ser encontradas gratuitamente por conta própria.


Saber se é colocação de emprego ou aconselhamento profissional


Serviços de aconselhamento executivo ou de carreira ajudam as pessoas com direções e decisões de carreira. Eles podem oferecer serviços como identificação de habilidades e auto-avaliação, preparação de currículo, escrita de cartas e técnicas de entrevista e informações gerais sobre empresas ou organizações em um determinado local ou campo de trabalho.


Mas a colocação profissional não é garantida. As taxas podem ser tão altas quanto milhares de dólares, e muitas vezes você tem que pagar primeiro.


Verificar reclamações


Sua agência local de proteção ao consumidor. Procuradoria-Geral do Estado. E o Better Business Bureau pode dizer-lhe se alguma queixa foram arquivados sobre uma empresa. Basta ter em mente que a falta de reclamações não significa que o negócio está no up-and-up. Você pode querer fazer uma pesquisa na Internet com o nome da empresa e palavras como revisão. golpe . Ou reclamação. Olhe através de várias páginas de resultados de pesquisa. E confira artigos sobre a empresa em jornais, revistas ou online, também.


Onde procurar empregos


Você leu as muitas dicas de currículo e entrevista de fontes respeitadas disponíveis gratuitamente on-line, e scoured online emprego placas e classificados de jornal. Alguns outros lugares para procurar leads em sua busca de trabalho incluem:


CareerOneStop


Patrocinado pelo Departamento de Trabalho dos EUA, CareerOneStop lista centenas de milhares de empregos. Também liga a programas do emprego e da formação em cada estado, including programas para povos com inabilidades, minorias, trabalhadores mais velhos, veterans, receptores do bem-estar, e jovens. Para cargos federais, todas as posições federais abertas são anunciadas ao público em usajobs. gov.


Escritórios estaduais e municipais


Departamento de Trabalho do seu estado pode ter listagens de trabalho ou ser capaz de apontá-lo para escritórios locais de trabalho que oferecem aconselhamento e referências. Escritórios de recursos humanos locais e do condado fornecem alguma ajuda de colocação, também. Eles podem lhe dar os nomes de outros grupos que podem ser úteis, como sindicatos ou programas vocacionais financiados pelo governo federal.


Escritórios de serviço universitário carreira


Se é uma universidade de quatro anos ou uma faculdade de comunidade, veja que ajuda o seu pode oferecer. Se você não é um estudante atual ou antigo, alguns ainda podem deixá-lo olhar para suas listagens de trabalho.


Sua biblioteca


Pergunte se eles podem apontar você para informações sobre como escrever um currículo, entrevistando, ou compilar uma lista de empresas e organizações para entrar em contato sobre aberturas de trabalho.


Denunciar um esquema de trabalho


Se você foi alvejado por um scam do trabalho, arquive uma queixa com o FTC.


Para problemas com uma empresa de serviço de emprego, entre em contato com o conselho de licenciamento estadual apropriado (se essas empresas devem estar licenciadas em seu estado), o procurador-geral do estado. E sua agência local de proteção ao consumidor.


Para saber mais sobre crédito e verificações de antecedentes quando você está procurando um emprego, leia o que deve saber ao procurar um emprego.


itens relacionados


Independentemente de você usar seu cartão de crédito para comprar um laptop ou sabão, você tem direitos e responsabilidades sob a lei. Obter um bom controle sobre o uso seguro de cartões de crédito pode ajudá-lo a evitar uma calamidade de crédito.


Pagamento até a data de vencimento


É importante pagar sua conta no tempo. Se você não, contar com o pagamento de taxas de atraso e encargos financeiros adicionais.


Quando você faz um pagamento, o emissor do cartão geralmente deve creditar sua conta no dia em que a recebe, mas há exceções.


Seu emissor pode especificar requisitos razoáveis ​​para o pagamento. Por exemplo, o seu emissor pode definir uma hora de corte razoável para que seu pagamento seja recebido por crédito naquele dia, mas geralmente não pode ser antes das 5 da madrugada na data de vencimento no local que o emissor especificar.


Seu emissor pode exigir que você inclua um número de conta ou um talão de pagamento com seu pagamento.


Seu emissor não precisa creditar sua conta no dia em que seu pagamento é recebido se um atraso não resultar em uma cobrança para você.


Para evitar custos adicionais, siga as instruções de pagamento do emissor. Enviar seu pagamento para o endereço errado - mesmo que o pagamento seja recebido e aceito em algum outro escritório do emissor - pode atrasar o crédito de sua conta por até cinco dias. Se você pagar por correio e perder o envelope de pagamento, procure o endereço de pagamento em sua declaração de faturamento ou ligue para o emissor para o endereço correto para pagamentos. Se você pagar sua conta on-line, configure um lembrete uma semana ou assim antes da conta é devido para ter certeza de que você paga no tempo e para o endereço eletrônico adequado. Configure um aviso eletrônico de devolução mostrando que a empresa recebeu seu pagamento on-line. Não importa o método que você usa, verifique sua declaração de faturamento para ter certeza de que você tem a data de vencimento certa e o local para cada conta.


O débito automático em sua conta bancária pode ser uma maneira conveniente de pagar as contas, mas há fatores a serem considerados. Por exemplo, o montante devido a cada mês pode variar, e você precisaria de fundos suficientes em sua conta bancária para pagá-lo. Caso contrário, poderá ultrapassar a sua conta, ser cobrado por fundos insuficientes e danificar a sua notação de crédito. De acordo com a lei federal, você não pode ser obrigado a usar débitos automáticos de sua conta bancária para pagar uma extensão de crédito.


Se você decidir configurar débitos automáticos, o credor deve:


Divulgar claramente os termos das transferências;


Obter sua autorização escrita ou eletrônica; e


Dar-lhe uma cópia da autorização divulgando os termos.


Reembolsos, erros, disputas e cobranças não autorizadas


Reembolsos. Se você tiver um saldo de crédito em sua conta, você pode mantê-lo ou escrever seu emissor para um reembolso se o valor for superior a um dólar. O emissor do seu cartão deve enviar-lhe um reembolso no prazo de sete dias úteis a contar da recepção do seu pedido. Se você não solicitar um reembolso e não fizer outras compras por mais de seis meses, o emissor deve fazer um esforço de boa fé para enviar um reembolso.


Erros. Os emissores de cartões devem seguir regras para corrigir os erros de cobrança prontamente. Eles devem enviar-lhe uma declaração descrevendo essas regras quando você abre uma conta e, em seguida, pelo menos uma vez por ano, enquanto sua conta está aberta. De fato, muitos credores rotineiramente incluem um resumo de seus direitos com suas declarações de faturamento.


Se você encontrar um erro em sua conta, você pode contestar a cobrança e reter o pagamento dessa quantia enquanto a acusação está sendo investigada. O erro pode ser uma cobrança para o valor errado, por algo que você não aceitou ou por um item que não foi entregue conforme acordado. Você ainda tem que pagar qualquer parte da conta que não está em disputa, incluindo finanças e outros encargos não relacionados com o montante contestado.


Para contestar uma acusação:


Escreva para o emissor no endereço indicado em sua declaração para "solicitações de faturamento". Inclua seu nome, endereço, número de conta e uma descrição do erro.


Envie sua carta o mais rápido possível. Ele deve chegar ao emissor no prazo de 60 dias após o emissor ter enviado a primeira conta com o erro.


O emissor deve reconhecer sua reclamação por escrito dentro de 30 dias de recebê-la, a menos que tenham resolvido o problema. O emissor deve resolver sua disputa dentro de dois ciclos de faturamento ou 90 dias, o que for mais tarde.


Disputas sobre Mercadorias ou Serviços. Geralmente, você pode contestar encargos por bens ou serviços insatisfatórios (incluindo questões sobre a qualidade de um item) se tiver feito um esforço de boa-fé para resolver a disputa com o vendedor, se a cobrança for superior a US $ 50 ou se tiver feito a compra Em seu estado de origem ou dentro de 100 milhas de seu endereço de faturamento atual. Além de disputar a carga com o emitente, você pode querer considerar a apresentação de uma ação contra o comerciante no tribunal de pequenas causas.


Encargos não autorizados. Se seu cartão de crédito for perdido, roubado ou usado sem sua permissão, você pode ser responsável por até US $ 50. Se você relatar a perda antes que o cartão seja usado, você não será responsável por quaisquer cobranças não autorizadas. Mas se um ladrão usa seu cartão antes de denunciá-lo, o máximo que você vai pagar por acusações não autorizadas é de R $ 50. Se o ladrão usar o seu número de cartão - mas não o seu cartão - você não é responsável pelas acusações não autorizadas.


Para minimizar sua responsabilidade, relatar uma perda o mais rapidamente possível. Alguns emissores têm números de telefone gratuitos de 24 horas para aceitar informações de emergência. É uma boa idéia fazer o acompanhamento com uma carta: inclua o número da sua conta, a data em que você notou a falta do cartão e a data em que informou a perda. Mantenha uma cópia da carta para seus arquivos.


Dicas de segurança e mais informações


Nunca empreste seu cartão a ninguém.


Nunca assine um recibo de cobrança em branco. Desenhar linhas através de espaços em branco em cargas desliza acima do total para que o montante não pode ser alterado.


Nunca coloque seu número de conta na parte externa de um envelope ou de um cartão postal.


Seja sempre cauteloso sobre revelar seu número da conta no telefone, em linha, ou no outro dispositivo de comunicação a menos que você souber que a pessoa que você está tratando representa uma companhia respeitável.


Mantenha seus recibos e imprimir recibos on-line para que você possa conciliar as taxas em sua conta.


Carregue somente os cartões que você espera usar para minimizar os danos de uma perda ou roubo em potencial.


Mantenha um registro - em um lugar seguro separado de seus cartões - de seus números de conta, datas de vencimento e números de telefone de cada credor para relatar uma perda rapidamente.


Para mais informações visite:


itens relacionados


Você vê os anúncios na TV e on-line, e você ouve-los na rádio: eles tout ouro como um investimento sólido. É verdade que às vezes as pessoas usam ouro para diversificar sua carteira de investimentos: podem ajudar a se proteger contra a inflação e a incerteza econômica. Mas quanto ouro comprar, em que forma, a que preço, e de quem, são perguntas importantes para responder antes de fazer esse investimento.


A Federal Trade Commission (FTC), a agência de defesa do consumidor do país, diz que se você está interessado em comprar ouro, faça algumas escavações antes de investir. Alguns promotores do ouro não entregam o que prometem, e podem empurrar povos em um investimento que não seja direito para eles.


Todo o ouro não é criado igual


Você pode comprar ouro em uma variedade de formas:


Ações de ouro e fundos - compra de ações em uma empresa de mineração de ouro ou compra em um fundo mútuo que investe em ouro lingote é uma maneira comum de investir em ouro. A maioria das corretoras compra e vende esses instrumentos financeiros. Os estoques de ouro e fundos mútuos podem oferecer mais liquidez do que o ouro real, e não há necessidade de um investidor para armazenar ou proteger os investimentos de ouro comprados neste formulário. Dito isto, qualquer estoque de ouro ou investimento de fundo mútuo pode levar risco inerente e pode cair em valor, independentemente do preço do ouro.


Os estoques de ouro e os fundos só devem ser comprados de corretores de commodities licenciados. Você pode verificar o status de registro e histórico disciplinar de qualquer empresa de futuros ou corretor, contactando a National Futures Association (NFA).


Moedas de Lingote e de Lingote - O Lingote é uma quantidade em massa de metais preciosos, geralmente ouro, platina ou prata, avaliados em peso e normalmente moldados como lingotes ou barras. Os negociantes e alguns bancos e corretoras vendem lingotes. As moedas do lingote são golpeadas do metal precioso - geralmente ouro, platina, ou prata - e mantidas como um investimento. Eles não são usados ​​no comércio diário. O valor das moedas de ouro é determinado principalmente pelo seu conteúdo de metais preciosos e não pela raridade e condição. Os preços podem mudar ao longo do dia, dependendo dos preços dos metais preciosos nos mercados mundiais. Os negociantes da moeda e alguns bancos, corretoras, e negociantes do metal precioso compram e vendem moedas do bullion. A Casa da Moeda dos Estados Unidos produziu moedas de ouro e prata para fins de investimento desde 1986 e começou a produzir moedas de platina em 1997. A United States Mint garante o peso, conteúdo e pureza do metal precioso das moedas que produzem.


Moedas colecionáveis ​​- Estas moedas têm algum valor histórico ou estético para colecionadores de moedas. A maioria das moedas colecionáveis ​​têm um valor de mercado que excede seu valor de face ou seu conteúdo de metal. Este valor colecionável é muitas vezes chamado valor numismático. Os negociantes de moeda que vendem moedas colecionáveis ​​freqüentemente têm valiosas moedas classificadas por serviços profissionais, mas a classificação pode ser subjetiva.


Fatos sobre a compra de ouro


Independentemente da forma de ouro em que você possa investir, considere estas verdades universais:


O preço do ouro flutua ao longo do tempo. Não há garantia de que o ouro vai aumentar - ou mesmo manter - o seu valor.


Os preços negociantes de moeda, bancos, empresas de corretagem, e os comerciantes de metais preciosos cobram por produtos de ouro, como lingotes e moedas, são quase sempre superiores ao valor do ouro que os produtos contêm. Portanto, é aconselhável comparar os preços antes de fazer uma compra.


Alguns vendedores dizem que o governo pode confiscar ouro. Outros dizem que as transações "relatáveis" levam ao confisco. No entanto, outros vendedores alegam que moedas de ouro modernas produzidas pela Casa da Moeda dos Estados Unidos estão sujeitas a confisco enquanto moedas históricas ou colecionáveis ​​não são. Estas reivindicações conduzem às vezes às pessoas a comprar moedas históricas a preços que excedem o seu valor. Nenhuma lei federal atual ou regulamento do Departamento do Tesouro suporta qualquer dessas reivindicações.


Investigar antes de investir


Se você está comprando estoques de ouro e fundos, moedas de ouro e lingotes, ou moedas colecionáveis, a FTC diz fazer sua lição de casa primeiro:


Se você está comprando moedas de ouro ou moedas colecionáveis, peça para o valor de fusão da moeda - o valor intrínseco básico de uma moeda de ouro se fosse derretido e vendido. O valor de fusão para praticamente todas as moedas de ouro e moedas colecionáveis ​​está amplamente disponível.


Consulte um revendedor respeitável ou consultor financeiro você confia que tem conhecimento especializado.


Obtenha uma avaliação independente do produto de ouro específico que você está considerando. A avaliação do vendedor pode ser inflacionada.


Considere custos adicionais. Você pode precisar comprar um seguro, uma caixa de depósito seguro, ou aluguel de armazenamento externo para proteger lingotes. Estes custos irão cortar o potencial de investimento do ouro.


Alguns vendedores entregam lingotes ou barras para uma instalação segura ao invés de um consumidor. Quando você compra metais sem tomar a entrega, tomar precauções extras para garantir que o metal existe, é da qualidade descrita, e está devidamente segurado.


Afaste-se de arremessos de vendas que minimizam riscos ou representantes de vendas que alegam que as divulgações de risco são meras formalidades. Reputados representantes de vendas são antecipados sobre o risco de investimentos específicos. Sempre receba um recibo para sua transação.


Recusar-se a "agir agora". Qualquer discurso de vendas que exorta você a comprar imediatamente é um sinal para ir embora e segurar o seu dinheiro.


Confira o vendedor, digitando o nome da empresa em um motor de busca on-line. Leia sobre as experiências de outras pessoas com a empresa. Tente comunicar offline se possível para esclarecer quaisquer detalhes. Além disso, entre em contato com o Procurador Geral do Estado e com a agência local de proteção ao consumidor. Este tipo de pesquisa é prudente, embora não seja infalível: pode ser muito cedo para alguém perceber que foi defraudado ou ter apresentado uma queixa às autoridades.


Uma palavra sobre endossos


Promotores muitas vezes usam celebridades e personalidades de alto perfil para tout seus produtos. Quando alguém diz: "Investir ou comprar ouro com a empresa ABC", pense sobre o que eles estão saindo do negócio. O fato é que muitos endossantes são pagos pela empresa por trás do produto.


Para maiores informações


Leia estas publicações da FTC em ftc. gov para obter mais informações e orientações sobre como investir em determinados produtos de ouro:


Consulte estes sites para obter informações adicionais:


Commodity Futures Trading Comissão - cftc. gov


Mint dos EUA - usmint. gov


Comissão de Valores Mobiliários dos EUA - sec. gov e investor. gov


American Numismatic Association - dinheiro


Associação Nacional de Futuros - nfa. futures


Conselho Mundial do Ouro - ouro


Este artigo foi anteriormente disponível como Investir em Ouro? Qual é o Rush?


itens relacionados


Começar um negócio do Internet pode soar como um sonho: trabalhe do repouso, ajuste suas próprias horas, seja seu próprio chefe. Mas a maioria dos startups internet exigem investimentos significativos de tempo e dinheiro, e muitos deles falham. Se você está pensando em comprar uma oportunidade de negócio na Internet, saiba que a promessa de grandes ganhos e condições de trabalho ideal é um sonho para a maioria. Independentemente do punhado de histórias que você leu sobre os empresários da idade da faculdade se transformando em gazillionaires internet, não há tal coisa como uma coisa certa.


Você pode encontrar arremessos como "Iniciar seu próprio negócio na Internet", "Nenhuma experiência necessária"; "Especialistas disponíveis para treiná-lo" em uma variedade de lugares: na Web e em ofertas de e-mail, infomerciais, anúncios classificados, folhetos, textos , Arremessos de telefone, seminários e ofertas de mala direta. A Federal Trade Commission (FTC), a agência de defesa do consumidor do país, diz que muitas dessas solicitações são golpes que prometem mais do que eles podem entregar. Muitas vezes, falsas oportunidades de vendas na internet são curtas em detalhes e muito tempo em táticas de alta pressão para convencê-lo a comprar antes de investigar a oferta.


Curto em detalhes


Um negócio do Internet é apenas como todo o negócio - requer um plano empresarial contínuo. Quem vende oportunidades de negócios legítimas deve dar-lhe informações detalhadas. Ser cético de um vendedor que oferece descrições vagas do que o negócio é e como ele vai funcionar. Sente-se e pergunte-se algumas questões críticas, como:


O que você estaria vendendo ou fazendo?


Como e por que os compradores encontrariam e usariam seu site?


Como o negócio geraria renda e quais são suas despesas específicas?


Responda a estas perguntas antes de pagar qualquer promotor o preço de admissão a um negócio.


Alguns vendedores afirmam que você não precisa entender os detalhes do negócio porque "é a internet" ou porque seus treinadores especialistas e pessoal de apoio vai "cuidar de tudo para você." A Internet não é um lugar mágico para os proprietários de negócios: Em um sucesso do negócio do Internet requer o mesmo planeamento contínuo e trabalho duro como em todo o outro risco. É o seu negócio e sua reputação; Você não pode dar ao luxo de estar no escuro sobre detalhes-chave.


Longa pressão


Scammers tentar criar a impressão de que se você não comprar imediatamente, você vai perder uma oportunidade valiosa. Eles enfatizam a necessidade de agir rapidamente, e podem sugerir que outros compradores estão prontos para tomar o seu lugar se você hesitar ou fazer perguntas. Eles querem persuadi-lo a desistir de seu cartão de crédito ou informações de conta bancária antes que você tenha tido tempo para pesquisar suas reivindicações ou outras pessoas experiências com a empresa. Os scammers sabem que se você fizer mesmo pouca pesquisa, você é provável encontrar relatórios dos rip-offs. Na verdade, uma rápida pesquisa na Internet muitas vezes é suficiente para revelar queixas alarmantes. Oportunidades legítimas de negócios não precisam usar táticas de vendas de alta pressão: se uma oferta é boa hoje, ela deve ser boa amanhã.


Como parte de seu argumento de vendas, os scammers frequentemente exageram uma política de reembolso "sem risco" para incentivá-lo a comprar uma oportunidade antes de pesquisar. Aqui está uma dica: não confie em uma política de reembolso ou uma garantia de reembolso porque você não tem "nada a perder". Não importa a garantia, os scammers tornarão virtualmente impossível para você obter seu dinheiro de volta.


Antes de comprar qualquer oportunidade de negócio:


Considere a promoção com cuidado. Se ele afirma que os compradores podem ganhar uma certa renda, o promotor também deve dar o número ea percentagem de compradores anteriores que ganharam muito. Se a promoção faz uma reivindicação do salário - mas as informações adicionais não estão lá - o vendedor da oportunidade de negócio pode muito bem estar violando a lei.


Estude quaisquer documentos de divulgação. Sob a Regra de Oportunidade de Negócio, que é reforçada pela FTC, muitos promotores de oportunidade de negócios são obrigados a fornecer um documento para potenciais compradores que inclui informações sobre políticas de cancelamento e reembolso, se o vendedor enfrentou quaisquer ações de compradores ou outras ações legais alegando fraude , E informações de contato para referências que compraram a oportunidade.


Entrevistar os compradores anteriores pessoalmente. Isso ajuda a reduzir a chance de ser enganado por referências falsas.


Faça algumas buscas na internet digitando o nome da empresa ou o nome do CEO ou presidente da empresa e palavras como "queixas" ou "embuste". Entre em contato com o escritório do procurador geral do estado, com a agência local de proteção ao consumidor e com o Better Business Bureau, ambos Onde o promotor de oportunidade de negócio é baseado e onde você mora, para ver se as queixas estão em arquivo. Embora um registro de queixa possa indicar práticas de negócios questionáveis, a falta de reclamações não significa necessariamente que a empresa - ou a oportunidade - é legítima. Comerciantes sem escrúpulos muitas vezes mudam nomes e locais para esconder um histórico de queixas.


Consulte um advogado, contador ou outro consultor de negócios antes de colocar algum dinheiro para baixo ou assinar qualquer documento. Entrar em uma oportunidade de negócio pode ser caro, por isso é melhor ter um especialista verificar o contrato primeiro.


Denunciar possíveis fraudes


Se você suspeita que uma promoção de oportunidade de negócio é fraudulenta, denuncie-a ao escritório do procurador-geral no estado onde você mora e no estado em que o promotor de oportunidades de negócios se baseia. Você também deve denunciá-lo ao FTC. Faça uma reclamação on-line ou ligue grátis para 1-877-FTC-HELP (1-877-382-4357).


Este artigo foi anteriormente disponível como Iniciando um negócio na Internet: Dream Job ou Pipe Dream?


itens relacionados


Se você maximizou seus cartões de crédito e está ficando mais profundo em dívida, as chances são que você está se sentindo sobrecarregado. Como você vai pagar a dívida? Agora imagine ouvir sobre uma empresa que promete reduzir - ou até mesmo apagar - a sua dívida por tostões sobre o dólar. Soa como a resposta para seus problemas, certo?


A Federal Trade Commission (FTC), a agência de defesa do consumidor do país, diz que abrandar e considerar como você pode sair do vermelho sem gastar um monte de verde.


Empresas de liquidação de dívidas


Programas de liquidação da dívida normalmente são oferecidos por empresas com fins lucrativos, e envolvem a empresa de negociação com seus credores para permitir que você pague uma "liquidação" para resolver sua dívida. O acordo é outra palavra para um montante fixo que é menor do que o montante total que você deve. Para fazer esse pagamento de quantia fixa, o programa pede que você reserve uma quantidade específica de dinheiro todos os meses em poupança. Empresas de liquidação da dívida geralmente pedem que você transfira esse valor a cada mês em uma conta de depósito em depósito para acumular poupanças suficientes para pagar uma liquidação que seja alcançada eventualmente. Além disso, esses programas muitas vezes incentivar ou instruir os seus clientes para parar de fazer qualquer pagamento mensal para seus credores.


A liquidação da dívida tem riscos


Embora uma empresa de liquidação da dívida possa ser capaz de liquidar uma ou mais de suas dívidas, considere os riscos associados a esses programas antes de se inscrever:


1. Estes programas muitas vezes exigem que você depositar dinheiro em uma conta poupança especial para 36 meses ou mais antes de todas as suas dívidas serão resolvidas. Muitas pessoas têm dificuldade em fazer esses pagamentos tempo suficiente para obter todos (ou mesmo alguns) de suas dívidas resolvidas. Eles abandonam os programas como resultado. Antes de se inscrever para um programa de liquidação da dívida, rever cuidadosamente o seu orçamento para se certificar de que você é financeiramente capaz de reservar os montantes mensais necessários para todo o comprimento do programa.


2. Seus credores não têm nenhuma obrigação de concordar em negociar uma liquidação do montante que você deve. Portanto, há uma chance de que sua empresa de liquidação da dívida não será capaz de resolver algumas de suas dívidas - mesmo se você reservar os montantes mensais do programa requer. Empresas de liquidação da dívida também muitas vezes tentam negociar dívidas menores em primeiro lugar, deixando juros e taxas sobre grandes dívidas para crescer.


3. Porque os programas de liquidação da dívida muitas vezes pedir - ou incentivá-lo - para parar de enviar os pagamentos diretamente aos seus credores, eles podem ter um impacto negativo sobre o seu relatório de crédito e outras consequências. Por exemplo, suas dívidas podem continuar a acumular taxas de atraso e penalidades que podem colocá-lo ainda mais no buraco. Você também pode receber chamadas de seus credores ou cobradores de dívidas solicitando reembolso. Você poderia até mesmo ser processado para reembolso. Em alguns casos, quando os credores ganham uma ação judicial, eles têm o direito de enfeitar seu salário ou colocar um gravame em sua casa.


Cuidado com os golpes de liquidação da dívida


Algumas empresas que oferecem programas de liquidação da dívida podem se envolver em decepção e deixar de cumprir as promessas que fazem - por exemplo, promessas ou "garantias" para liquidar todas as suas dívidas de cartão de crédito, por exemplo, 30 a 60 por cento do montante que você deve. Outras companhias podem tentar coletar suas próprias taxas de você antes que se estabelecessem algumas de suas dívidas - uma prática proibida sob a regra de vendas do Telemarketing de FTC (TSR) para as companhias acopladas em telemarketing estes serviços. Alguns não conseguem explicar os riscos associados a seus programas: por exemplo, que muitos (ou a maioria) dos consumidores abandonam sem liquidar suas dívidas, que os relatórios de crédito dos consumidores podem sofrer ou que os cobradores de dívidas podem continuar a chamá-lo.


Evite fazer negócios com qualquer empresa que promete liquidar sua dívida se a empresa:


Cobra quaisquer taxas antes de liquidar suas dívidas


Promove um "novo programa do governo" para resgatar a dívida de cartão de crédito pessoal


Garantias que pode fazer a sua dívida não segura ir embora


Diz-lhe para parar de comunicar com seus credores, mas não explica as consequências graves


Diz que ele pode parar todas as chamadas de cobrança de dívidas e ações judiciais


Garante que suas dívidas não seguras podem ser pagas por moedas de um centavo sobre o dólar


Pesquisando empresas de liquidação da dívida


Antes de se inscrever em um programa de liquidação da dívida, fazer sua lição de casa. Você está fazendo uma grande decisão que envolve gastar muito do seu dinheiro - dinheiro que poderia ir para pagar a sua dívida. Confira a empresa com o seu Procurador Geral do Estado e agência local de defesa do consumidor. Eles podem dizer se qualquer reclamação do consumidor está em arquivo sobre a empresa que você está pensando em fazer negócios com. Pergunte ao seu procurador-geral do estado se a empresa é obrigada a ser licenciado para trabalhar em seu estado e, em caso afirmativo, se é.


Digite o nome do nome da empresa com a palavra "queixas" em um mecanismo de busca. Leia o que outros disseram sobre as empresas que você está considerando, incluindo notícias sobre quaisquer ações judiciais com reguladores estaduais ou federais por se envolverem em práticas enganosas ou injustas.


Se você fizer negócios com uma empresa de liquidação da dívida, você pode ter que colocar dinheiro em uma conta bancária dedicada, que será administrado por um terceiro independente. Os fundos são seus e você tem direito ao interesse que se acumula. O administrador da conta pode cobrar uma taxa razoável pela manutenção da conta e é responsável por transferir fundos da sua conta para pagar seus credores e a empresa de liquidação da dívida quando ocorrem acordos.


Uma empresa pode cobrar apenas uma parcela de sua taxa total para cada dívida que estabelece. Por exemplo, digamos que você deve dinheiro a cinco credores. A empresa negocia com êxito um acordo com um dos seus credores. A empresa pode cobrar apenas uma parte de sua taxa total neste momento porque ainda precisa negociar com êxito com outros quatro credores. Cada vez que a empresa de liquidação da dívida resolve com êxito uma dívida com um dos seus credores, a empresa pode cobrar-lhe outra parte de sua taxa total. Se os honorários da empresa são baseados em uma porcentagem do valor que você salva através da liquidação, ele deve dizer-lhe tanto a percentagem que cobra ea quantidade de dólar estimado que representa. Isso pode ser chamado de "contingência" taxa.


Requisitos de divulgação


Antes de se inscrever para o serviço, a empresa de alívio da dívida deve dar-lhe informações sobre o programa:


O preço e os termos: A empresa deve explicar suas taxas e quaisquer condições em seus serviços.


Resultados: A empresa deve dizer-lhe quanto tempo levará para obter resultados - quantos meses ou anos antes de fazer uma oferta a cada credor para uma solução.


Ofertas: A empresa deve dizer-lhe quanto dinheiro ou a porcentagem de cada dívida que você deve salvar antes de fazer uma oferta a cada credor em seu nome.


Não pagamento: Se a empresa pede para você parar de fazer pagamentos a seus credores - ou se o programa depende de você para não fazer pagamentos - ele deve informá-lo sobre as possíveis consequências negativas de sua ação, incluindo danos ao seu relatório de crédito e crédito Ponto; that your creditors may sue you or continue with the collections process; and that your credit card companies may charge you additional fees and interest, which will increase the amount you owe.


The debt relief company also must tell you that:


the funds are yours and you are entitled to the interest earned;


the account administrator is not affiliated with the debt relief provider and doesn’t get referral fees; e


you may withdraw your money any time without penalty.


Tax Consequences


Depending on your financial condition, any savings you get from debt relief services can be considered income and taxable. Credit card companies and others may report settled debt to the IRS, which the IRS considers income, unless you are "insolvent." Insolvency is when your total debts are more than the fair market value of your total assets. Insolvency can be complex to determine. Talk to a tax professional if are not sure whether you qualify for this exception.


Other Debt Relief Options


Working with a debt settlement company is just one option for dealing with your debt. You also could: negotiate directly with your credit card company, work with a credit counselor, or consider bankruptcy.


Talk with your credit card company . even if you have been turned down before. Rather than pay a company to talk to your creditor on your behalf, remember that you can do it yourself for free. You can find the telephone number on your card or your statement. Be persistent and polite. Keep good records of your debts, so that when you do reach the credit card company, you can explain your situation. Your goal is to work out a modified payment plan that reduces your payments to a level you can manage.


If you don't pay on your debt for 180 days, your creditor will write your debt off as a loss; your credit score will take a big hit, and you still will owe the debt. Creditors often are willing to negotiate with you even after they write your debt off as a loss.


Contact a credit counselor. Reputable credit counseling organizations can advise you on managing your money and debts, help you develop a budget, and offer free educational materials and workshops. Their counselors are certified and trained in consumer credit, money and debt management, and budgeting. Counselors discuss your entire financial situation with you, and help you develop a personalized plan to solve your money problems. An initial counseling session typically lasts an hour, with an offer of follow-up sessions.


Most reputable credit counselors are non-profits and offer services through local offices, online, or on the phone. If possible, find an organization that offers in-person counseling. Many universities, military bases, credit unions, housing authorities, and branches of the U. S. Cooperative Extension Service operate non-profit credit counseling programs. Credit card issuers must include a toll-free number on their statements that gives cardholders information about finding non-profit counseling organizations. The U. S. Trustee Program — the organization within the U. S. Department of Justice that supervises bankruptcy cases and trustees — also maintains a list of government-approved organizations. If a credit counseling organization says it's government-approved, check the U. S. Trustee's list of approved organizations to be sure. Your financial institution, local consumer protection agency, and friends and family also may be good sources of information and referrals.


But be aware that “non-profit” status doesn’t guarantee that services are free, affordable, or even legitimate. In fact, some credit counseling organizations charge high fees, which they made hide, or urge their clients to make "voluntary" contributions that can cause more debt.


Bankruptcy. Declaring bankruptcy has serious consequences, including lowering your credit score, but credit counselors and other experts say that in some cases, it may make the most sense. Filing for bankruptcy under Chapter 13 allows people with a steady income to keep property, like a mortgaged house or a car, that they might otherwise lose through the Chapter 7 bankruptcy process. In Chapter 13, the court approves a repayment plan that allows you to pay off your debts over three to five years, without surrendering any property. After you have made all the payments under the plan, your debts are discharged. As part of the Chapter 13 process, you will have to pay a lawyer, and you must get credit counseling from a government-approved organization within six months before you file for any bankruptcy relief.


You must get credit counseling from a government-approved organization within six months before you file for any bankruptcy relief. You can find a state-by-state list of government-approved organizations at the U. S. Trustee Program. Before you file a Chapter 7 bankruptcy case, you must satisfy a "means test." This test requires you to confirm that your income does not exceed a certain amount. The amount varies by state and is publicized by the U. S. Trustee Program .


Filing fees are several hundred dollars. Attorney fees are extra and vary. For more information visit the United States Courts. and read Coping with Debt .


Related Items


Want to be your own boss? Earn thousands of dollars a month from home? Ads promote many different work-at-home jobs and businesses, but often the message is the same: they promise you’ll earn a great living from home, even in your spare time.


Don’t take their word for it — many of these “jobs” are scams, or don’t deliver on the claims they make. So do some research, and learn about common work-at-home scams.


What to Know About Work-at-Home Businesses


When money’s tight, a work-at-home opportunity might sound like just the thing to make ends meet. Some even promise a refund if you don’t succeed.


But the reality is many of these jobs are scams. You end up paying for starter kits or certifications that are useless, find your credit card is charged without your permission, or get caught up in a fake check scam.


Other work-at-home offers just don’t deliver on their promises. The ads don’t tell you that you may have to work a lot of hours without pay, or don’t disclose all the costs up-front. You might spend money based on promises you’ll quickly earn it back — but you don’t. People tricked by work-at-home ads have lost thousands of dollars, not to mention their time and energy.


Common Work-at-Home Scams


Internet businesses


You’re told you can earn thousands of dollars a month starting your own internet business. The company says that no experience is necessary because they have experts to coach you, and you’re pressured to pay for the opportunity right away. Once you pay, the company says you won’t succeed unless you pay for more pricey services. Many people who pay for these “businesses” are left with a lot of debt and not much else.


Other work-at-home offers tell you that you can make money doing tasks like internet searches on prominent search engines and filling out forms. You just have to pay a small shipping and handling fee. Later on, you learn that the company isn’t connected with a well-known search engine like it claims — scammers are just lying to get your credit or debit card information. If you pay them even a tiny fee online, they can use your financial information to put additional charges on your card.


Envelope stuffing


For a small fee, the ad says, you’ll make lots of money stuffing envelopes. But after you pay, you find out there is no work. Instead, you get a letter telling you to get other people to buy the same envelope-stuffing opportunity or some other product. You earn money only if those people respond the same way you did.


Assembly or craft work


You see an ad that says you can make money assembling crafts or other products at home for a company that has promised to buy them. You may have to invest hundreds of dollars for equipment or supplies — like a sewing or sign-making machine from the company, or materials to make items like aprons, baby shoes, or plastic signs. Then you spend many hours making the “product.” But after you’ve bought your supplies and done the work, the company doesn’t pay you — supposedly because your work isn’t “up to standard.” Unfortunately, no work ever is, and you’re left with equipment and supplies, but no income.


Rebate processing


The ad says you can earn money by helping to process rebates. The fee for training, certification, or registration is nothing compared to what you’ll earn, the ad promises. The “#1 certified work-at-home consultant” behind the program will show you how to succeed like she did. What you get instead are poorly written and useless training materials. There are no rebates to process, and few people ever get a refund.


Medical billing


The ads promise a substantial income for full - or part-time work processing medical claims electronically — no experience needed. When you call the toll-free number, a sales rep tells you doctors are eager for help. In exchange for your investment of hundreds — or thousands — of dollars, the rep says, you’ll get everything you need to launch your own medical billing business. including the software to process the claims, a list of potential clients, and technical support.


But the companies rarely provide experienced sales staff or contacts in the medical community. The lists they give you often are out-of-date and include doctors who haven’t asked for billing services. The software they send might not even work. Competition in the medical billing market is fierce, and few people who make the investment are able to find clients or generate any income — let alone get back their investment.


Mystery shopping


Ads for mystery shoppers say they want people who are willing to shop at certain stores or dine at certain restaurants, and then report on their experience in exchange for money. While there are some legitimate mystery shopping jobs, many are scams. Scammers might tell you that you need to pay for worthless certifications, directories, or job guarantees. Others are running fake check scams — they ask you to deposit checks and wire some of the money back, before you and the bank find out the check is fake, and you’re responsible for paying it back. You should never have to pay to get into the mystery shopping business.


Multilevel marketing


Another type of work-at-home opportunity is a multilevel marketing (MLM) plan. In multilevel or network marketing, you’re supposed to sell products to the public — often by word of mouth and direct sales. In legitimate MLM opportunities, you’ll earn commissions for the products you sell, and for sales made by people you recruit.


But not all multilevel marketing plans are legitimate. Some MLM companies tout luxurious lifestyles and suggest you’ll earn enough money to quit your job or meaningfully supplement your income. But are their claims for real? Be wary and ask for written information about how much money most people make (after deducting their expenses). Also, if anyone suggests recruiting is the real way to make money, know this: MLMs that survive on recruiting new participants rather than retail sales are pyramid schemes. Pyramid schemes are illegal, and the vast majority of participants lose money.


How to Know If It’s a Scam


Promises of a big income working from home, especially when the “opportunity” involves an up-front fee or giving your credit card information, should make you very suspicious. It doesn’t matter if the ad shows up in a trusted newspaper or website, or if the people you talk to on the phone sound legitimate. It still could be a scam.


If you’re thinking about following up on a work-at-home offer, do your homework. The FTC’s Business Opportunity Rule has safeguards in place to make sure you have the information you need to tell whether a work-at-home opportunity is a risky business. Under the Rule, sellers have to give you a one-page disclosure document that offers key pieces of information about the opportunity. Use the information in the disclosure document to fact-check what the seller tells you. In addition to reviewing the disclosure document, here are some questions to ask:


What tasks will I have to perform? Are any other steps involved?


Will I be paid a salary, or will I be paid on commission?


What is the basis for your claims about my likely earnings? Do you survey everyone who purchased the program? What documents can you show me to prove your claims are true before I give you any money? Note: If a seller makes a claim about how much money a person can earn, the seller also has to give you an earnings claim statement with more specifics.


Who will pay me?


When will I get my first paycheck?


What is the total cost of this work-at-home program, including supplies, equipment, and membership fees? What will I get for my money?


The answers to these questions may help you determine whether a work-at-home program is legitimate, and if so, whether it’s a good fit for you.


Check them out


It’s a good idea to research other people’s experience. Try entering the company or promoter’s name with the words “complaint,” “reviews,” or “scam” into a search engine. Read what others have to say. After all, it’s your money on the line.


You also might try checking out a company with your local consumer protection agency. your state Attorney General. or the Better Business Bureau — not only where the company is located, but also where you live. These organizations can tell you whether they’ve gotten complaints about a particular work-at-home program. But remember: just because there aren’t complaints doesn’t mean the company is legitimate. Dishonest companies sometimes settle complaints and change their names or move to avoid detection.


Report a Scam


If you have spent money and time on a work-at-home program and now believe it might not be legitimate, contact the company and ask for a refund. Let company representatives know that you plan to notify law enforcement officials about your experience. If you can’t resolve the dispute with the company, file a complaint with:


The FTC at ftc. gov/complaint or 1-877-FTC-HELP (1-877-382-4357).


The Attorney General’s office in your state or the state where the company is located. Find yours at naag. The office can tell you if you’re protected by a state law that regulates work-at-home programs.


The advertising manager of the publication that ran the ad. The manager may be interested to learn about the problems you’ve had with the company.


Related Items


Vocational schools, also known as trade or career schools, and correspondence schools can be a great way to train for a variety of jobs. But not all these schools are reputable. Research any school you hope to attend, its training program, its record of job placement for graduates, and its fees before you commit.


 What Are Vocational and Correspondence Schools?


Vocational schools and correspondence schools train students for a variety of skilled jobs, including jobs as automotive technicians, medical assistants, hair stylists, interior designers, electronics technicians, paralegals, and truck drivers. Some schools also help students identify prospective employers and apply for jobs.


While many of these schools are reputable and teach the skills necessary to get a good job, others may not be. They may promise more than they can deliver to increase enrollment — and their bottom line.


They may mislead prospective students about:


the salary potential of jobs in certain fields


the availability of jobs


the extent of their job training programs


the qualifications of their staff


the nature of their facilities and equipment


their connections to businesses and industries


 Is a Vocational School Right For You?


To decide whether a career school is right for you, consider whether you need more training for the job you want. It's possible you can learn the skills you need on the job. Look at ads for positions that you're interested in. Then call the employers to learn what kinds of training and experience will be meaningful, and whether they recommend any particular programs.


What other options do you have?


Look into alternatives, like community colleges . The tuition may be less than at private schools. Also, some businesses offer education programs through apprenticeships or on-the-job training.


Also, compare the information from other schools to learn what is required to graduate, and what you'll get when you graduate — a certificate in your chosen field or eligibility for a clinical or other externship? Are licensing credits you earn at the school transferable?


Remember that a school is not an employment agency. No school can guarantee you a job when you graduate.


 Before You Enroll


It's a good idea to do some homework before you commit to a program. You want to make sure the program you enroll in is reputable and trustworthy. Find out:


What the facilities are like


Find out as much as you can about the school's facilities. Visit in person and ask to see the classrooms and workshops. Also, ask about the types of equipment — like computers and tools — that students use for training. Is the training equipment the same that’s used in the industry? Call some companies to find out.


What the school provides


Are there supplies and tools that you must buy? If you need help overcoming language barriers or learning disabilities, find out if the school provides help, and at what cost?


Who the instructors are


Ask about the instructors' qualifications and the size of classes. Sit in on a class to observe whether the students are engaged and the teacher is interesting. Talk to other students about their experience.


What the program’s success rate is


Get some idea of the program's success rate. Ask about:


Completion rate . what percentage of students complete the program? A high dropout rate could mean students don't like the program.


Job placement . how many graduates find jobs in their chosen field? What is the average starting salary?


Debt on graduation . of the recent graduates who borrowed money to attend the school, what percent are delinquent in paying back those loans?


Students' experiences . can you get a list of recent graduates to ask about their experiences with the school?


What the total cost is


Will you pay by course, semester, or program? What about fees for dropping or adding a class? In addition to tuition, what will you pay for books, equipment, uniforms, lab fees, or graduation fees?


If you need financial assistance, find out whether the school provides it, and if so, what it offers. The U. S. Department of Education administers several major student aid programs in the forms of grants, loans, and work-study programs. About two-thirds of all student financial aid comes from these programs. Get details at studentaid. gov .


If the school is licensed and accredited


Ask for names and phone numbers of the school's licensing and accrediting organizations, and check with them to see whether the school is up-to-date.


Licensing is handled by state agencies. In many states, private vocational schools are licensed through the state Department of Education. Truck driver training schools, on the other hand, may be licensed by the state transportation department. Ask the school which state agency handles its licensing.


Accreditation usually is through a private education agency or association that has evaluated the program and verified that it meets certain requirements. Accreditation can be an important clue to a school's ability to provide appropriate training and education — if the accrediting body is reputable. Your high-school guidance counselor, principal, or teachers, or someone working in the field you're interested in, may be able to tell you which accrediting bodies have worthy standards.


You also can search online to see if a school is accredited by a legitimate organization. Two reliable sources to check are the:


Also find out whether two - or four-year colleges accept credits from the school you're considering. If reputable schools and colleges say they don't, it may be a sign that the vocational school is not well-regarded.


If the school gets many complaints


Check with the Attorney General's office. in the state where you live and in the state where the school is based, and with the state department of education to see whether a lot of complaints have been filed against the school. Though keep in mind that a lack of complaints may not mean that the school is without problems. Unscrupulous businesses or businesspeople often change names and locations to hide complaint histories.


 Review the Contract


Before you decide on a program, read the materials carefully, including the contract. Check to see whether you can cancel within a few days of signing up and, if so, how to go about it. If the school refuses to give you documents to review beforehand, don’t enroll. A legitimate program shouldn’t pressure you to sign up.


Also, if a school official's spoken promises are different from the program's written materials, consider it a red flag. If the promises aren't in writing, the school can deny ever having made them.


 Financial Aid and Loans


To pay for a vocational training program, you can apply for financial aid through the school's financial aid program. If you take out a loan, be sure you read the agreement and understand the terms of repayment before you sign. Is the lender the federal government, the school, or another private entity? Ask whether you can apply for a federal government loan; it may have better terms — find out more at studentaid. gov. Know:


how much you are borrowing, and what the interest rate is


when repayment begins


how much each payment will be


how long you have to repay the loan


You’re responsible for paying off the loan whether or not you complete the training program. If you don't pay off the loan, you may run into some serious problems. Por exemplo:


You may not be able to get credit later on to buy a house or car, or get a credit card


You may not be able to get a loan or grant at another school later on


Your employer may deduct payments from your paycheck automatically to repay the loan


The IRS could confiscate your federal tax refunds


You could be sued for the money you owe


 Report a Problem


If you’re not satisfied with the quality of the instruction or training you receive from a vocational or correspondence school, talk to faculty members or the school administration. If your dissatisfaction relates to your contract with the school, try to resolve your dispute with the school. If that doesn't work, you can file a complaint with the:


school's accrediting organizations


state licensing agency, state board of education, and the state's education department


U. S. Department of Education, if you are receiving federal financial aid to pay for the school training. To file a complaint, go to ed. gov/misused or call 1-800-MIS-USED (1-800-647-8733).


Related Items


Want to be your own boss? Earn thousands of dollars a month from home? Ads promote many different work-at-home jobs and businesses, but often the message is the same: they promise you’ll earn a great living from home, even in your spare time.


Don’t take their word for it — many of these “jobs” are scams, or don’t deliver on the claims they make. So do some research, and learn about common work-at-home scams.


What to Know About Work-at-Home Businesses


When money’s tight, a work-at-home opportunity might sound like just the thing to make ends meet. Some even promise a refund if you don’t succeed.


But the reality is many of these jobs are scams. You end up paying for starter kits or certifications that are useless, find your credit card is charged without your permission, or get caught up in a fake check scam.


Other work-at-home offers just don’t deliver on their promises. The ads don’t tell you that you may have to work a lot of hours without pay, or don’t disclose all the costs up-front. You might spend money based on promises you’ll quickly earn it back — but you don’t. People tricked by work-at-home ads have lost thousands of dollars, not to mention their time and energy.


Common Work-at-Home Scams


Internet businesses


You’re told you can earn thousands of dollars a month starting your own internet business. The company says that no experience is necessary because they have experts to coach you, and you’re pressured to pay for the opportunity right away. Once you pay, the company says you won’t succeed unless you pay for more pricey services. Many people who pay for these “businesses” are left with a lot of debt and not much else.


Other work-at-home offers tell you that you can make money doing tasks like internet searches on prominent search engines and filling out forms. You just have to pay a small shipping and handling fee. Later on, you learn that the company isn’t connected with a well-known search engine like it claims — scammers are just lying to get your credit or debit card information. If you pay them even a tiny fee online, they can use your financial information to put additional charges on your card.


Envelope stuffing


For a small fee, the ad says, you’ll make lots of money stuffing envelopes. But after you pay, you find out there is no work. Instead, you get a letter telling you to get other people to buy the same envelope-stuffing opportunity or some other product. You earn money only if those people respond the same way you did.


Assembly or craft work


You see an ad that says you can make money assembling crafts or other products at home for a company that has promised to buy them. You may have to invest hundreds of dollars for equipment or supplies — like a sewing or sign-making machine from the company, or materials to make items like aprons, baby shoes, or plastic signs. Then you spend many hours making the “product.” But after you’ve bought your supplies and done the work, the company doesn’t pay you — supposedly because your work isn’t “up to standard.” Unfortunately, no work ever is, and you’re left with equipment and supplies, but no income.


Rebate processing


The ad says you can earn money by helping to process rebates. The fee for training, certification, or registration is nothing compared to what you’ll earn, the ad promises. The “#1 certified work-at-home consultant” behind the program will show you how to succeed like she did. What you get instead are poorly written and useless training materials. There are no rebates to process, and few people ever get a refund.


Medical billing


The ads promise a substantial income for full - or part-time work processing medical claims electronically — no experience needed. When you call the toll-free number, a sales rep tells you doctors are eager for help. In exchange for your investment of hundreds — or thousands — of dollars, the rep says, you’ll get everything you need to launch your own medical billing business. including the software to process the claims, a list of potential clients, and technical support.


But the companies rarely provide experienced sales staff or contacts in the medical community. The lists they give you often are out-of-date and include doctors who haven’t asked for billing services. The software they send might not even work. Competition in the medical billing market is fierce, and few people who make the investment are able to find clients or generate any income — let alone get back their investment.


Mystery shopping


Ads for mystery shoppers say they want people who are willing to shop at certain stores or dine at certain restaurants, and then report on their experience in exchange for money. While there are some legitimate mystery shopping jobs, many are scams. Scammers might tell you that you need to pay for worthless certifications, directories, or job guarantees. Others are running fake check scams — they ask you to deposit checks and wire some of the money back, before you and the bank find out the check is fake, and you’re responsible for paying it back. You should never have to pay to get into the mystery shopping business.


Multilevel marketing


Another type of work-at-home opportunity is a multilevel marketing (MLM) plan. In multilevel or network marketing, you’re supposed to sell products to the public — often by word of mouth and direct sales. In legitimate MLM opportunities, you’ll earn commissions for the products you sell, and for sales made by people you recruit.


But not all multilevel marketing plans are legitimate. Some MLM companies tout luxurious lifestyles and suggest you’ll earn enough money to quit your job or meaningfully supplement your income. But are their claims for real? Be wary and ask for written information about how much money most people make (after deducting their expenses). Also, if anyone suggests recruiting is the real way to make money, know this: MLMs that survive on recruiting new participants rather than retail sales are pyramid schemes. Pyramid schemes are illegal, and the vast majority of participants lose money.


How to Know If It’s a Scam


Promises of a big income working from home, especially when the “opportunity” involves an up-front fee or giving your credit card information, should make you very suspicious. It doesn’t matter if the ad shows up in a trusted newspaper or website, or if the people you talk to on the phone sound legitimate. It still could be a scam.


If you’re thinking about following up on a work-at-home offer, do your homework. The FTC’s Business Opportunity Rule has safeguards in place to make sure you have the information you need to tell whether a work-at-home opportunity is a risky business. Under the Rule, sellers have to give you a one-page disclosure document that offers key pieces of information about the opportunity. Use the information in the disclosure document to fact-check what the seller tells you. In addition to reviewing the disclosure document, here are some questions to ask:


What tasks will I have to perform? Are any other steps involved?


Will I be paid a salary, or will I be paid on commission?


What is the basis for your claims about my likely earnings? Do you survey everyone who purchased the program? What documents can you show me to prove your claims are true before I give you any money? Note: If a seller makes a claim about how much money a person can earn, the seller also has to give you an earnings claim statement with more specifics.


Who will pay me?


When will I get my first paycheck?


What is the total cost of this work-at-home program, including supplies, equipment, and membership fees? What will I get for my money?


The answers to these questions may help you determine whether a work-at-home program is legitimate, and if so, whether it’s a good fit for you.


Check them out


It’s a good idea to research other people’s experience. Try entering the company or promoter’s name with the words “complaint,” “reviews,” or “scam” into a search engine. Read what others have to say. After all, it’s your money on the line.


You also might try checking out a company with your local consumer protection agency. your state Attorney General. or the Better Business Bureau — not only where the company is located, but also where you live. These organizations can tell you whether they’ve gotten complaints about a particular work-at-home program. But remember: just because there aren’t complaints doesn’t mean the company is legitimate. Dishonest companies sometimes settle complaints and change their names or move to avoid detection.


Report a Scam


If you have spent money and time on a work-at-home program and now believe it might not be legitimate, contact the company and ask for a refund. Let company representatives know that you plan to notify law enforcement officials about your experience. If you can’t resolve the dispute with the company, file a complaint with:


The FTC at ftc. gov/complaint or 1-877-FTC-HELP (1-877-382-4357).


The Attorney General’s office in your state or the state where the company is located. Find yours at naag. The office can tell you if you’re protected by a state law that regulates work-at-home programs.


The advertising manager of the publication that ran the ad. The manager may be interested to learn about the problems you’ve had with the company.


Related Items


When it comes to federal and postal jobs, the word to remember is free. Information about job openings with the U. S. government or U. S. Postal Service is free and available to everyone. Applying for a federal or postal job also is free. Federal agencies and the U. S. Postal Service never charge application fees or guarantee that someone will be hired.


But that hasn’t stopped scam artists from trying to make money off of people looking for federal or postal jobs. These scammers advertise in the classified sections of newspapers or online and offer — for a fee — to help job seekers find and apply for federal and postal jobs. Some even try to hoodwink people by using company names that sound like federal agencies, like the “U. S. Agency for Career Advancement” or the “Postal Employment Service.”


Some con artists trick people into paying money by falsely claiming that job openings are available in their area. For example, they may place an ad for a postal job in your town. You call and are told you qualify — you just need to pay for study materials to ensure a high score on the postal exam. They may even say the money is refundable if you don’t pass the exam.


The reality? The company isn’t part of the U. S. Postal Service, the materials may be worthless, and a passing score on a postal exam does not assure you’ll get a postal job. There may not even be an available job in your area.


Getting a Job with the Postal Service


To learn about job openings with the U. S. Postal Service, visit usps/employment or click on “Careers” at the bottom of the usps home page.


The Postal Service has few vacancies. For many entry-level jobs — such as rural carrier associate, clerk, city carrier, mail handler, flat sorter machine operator, mail processor and markup clerk jobs — you need to take a written examination. But it’s deceptive for anyone to guarantee you a high score on the postal entrance exams. These exams test your general aptitude, something you can’t necessarily increase by studying. Attending workshops, studying exam techniques and taking practice questions won’t assure you of a top score on the exam — and even a top score doesn’t guarantee that you’ll be hired. You must meet other requirements, including passing a background check and a drug test. Some veterans receive hiring preferences.


If someone tells you that postal jobs are available, check with the Postal Service at usps/employment to find out if hiring is taking place and if an exam is required for eligibility.


If federal or postal positions require a competitive exam — and many don’t — hiring agencies typically offer free sample questions to people who sign up for the exam.


The Federal Trade Commission (FTC) and the U. S. Office of Personnel Management urge job hunters to be aware of the following tip-offs to federal and postal job rip-offs:


classified ads, online ads or telephone sales pitches that imply an affiliation with the federal government, guarantee high test scores or state that “no experience is necessary”


ads that offer information about “hidden” or unadvertised federal jobs


ads that refer you to a toll-free phone number. Often, in these cases, an operator encourages you to buy a “valuable” booklet of job listings, practice test questions and tips for entrance exams.


toll-free numbers that direct you to other pay-per-call numbers (like 900 numbers) for more information. Under federal law, any solicitations for pay-per-call numbers must include full disclosures about the cost of the call. The solicitation must make clear if there is an affiliation with the federal government, and give you a chance to hang up before you incur any charges.


If you have concerns about a company’s advertisement for employment services, contact:


The Federal Trade Commission at ftc. gov/complaint. or by calling 1-877-FTC-HELP (382-4357).


The U. S. Postal Inspection Service. Find your local office at postalinspectors. uspis. gov or in the blue (government) pages of your telephone directory.


Your state attorney general at naag. or your local Better Business Bureau at bbb .


Federal job information is available through the U. S. Office of Personnel Management’s USAJOBS at usajobs. gov. Information on postal jobs is available at usps/employment .


This article was previously available as Federal and Postal Job Scams: Tip-offs to Rip-offs .


Related Items


Need money for college? Doesn't everybody? With tuition bills skyrocketing, and room and board going through the roof, students and their families are looking for creative ways to finance a college education. Unfortunately, in their efforts to pay the bills, many of them are falling prey to scholarship and financial aid scams.


According to the Federal Trade Commission (FTC), the nation's consumer protection agency, unscrupulous companies guarantee or promise scholarships, grants or fantastic financial aid packages. Many use high pressure sales pitches at seminars where you're required to pay immediately or risk losing out on the "opportunity."


Some unscrupulous companies guarantee that they can get scholarships on behalf of students or award them "scholarships" in exchange for an advance fee. Most offer a "money back guarantee" – but attach conditions that make it impossible to get the refund. Others provide nothing for the student's advance fee – not even a list of potential sources; still others tell students they've been selected as "finalists" for awards that require an up-front fee. Sometimes, these companies ask for a student's checking account to "confirm eligibility," then debit the account without the student's consent. Other companies quote only a relatively small "monthly" or "weekly" fee and then ask for authorization to debit your checking account – for an undetermined length of time.


Other companies claim they have programs that could make you eligible to receive financial aid, including grants, loans, work-study and other types of aid. For a processing fee, they'll handle all the paperwork. But experts caution: The only application that will determine eligibility for all programs is the Free Application for Federal Student Aid (FAFSA) – a form you can complete and submit for free.


The FTC cautions students to look and listen for these tell-tale lines:


The scholarship is guaranteed or your money back."


"You can't get this information anywhere else."


"I just need your credit card or bank account number to hold this scholarship."


"We'll do all the work. You just pay a processing fee."


"The scholarship will cost some money."


"You've been selected" by a "national foundation" to receive a scholarship – or "You're a finalist" in a contest you never entered.


If you attend a seminar on financial aid or scholarships, follow these steps:


Não tenha pressa. Don't be rushed into paying at the seminar. Avoid high-pressure sales pitches that require you to buy now or risk losing out on the opportunity. Solid opportunities are not sold through nerve-racking tactics.


Investigate the organization you're considering paying for help. Talk to a guidance counselor or financial aid advisor before spending your money. You may be able to get the same help for free.


Be wary of "success stories" or testimonials of extraordinary success – the seminar operation may have paid "shills" to give glowing stories. Instead, ask for a list of at least three local families who've used the services in the last year. Ask each if they're satisfied with the products and services received.


Be cautious about purchasing from seminar representatives who are reluctant to answer questions or who give evasive answers to your questions. Legitimate business people are more than willing to give you information about their service.


Ask how much money is charged for the service, the services that will be performed and the company's refund policy. Get this information in writing. Keep in mind that you may never recoup the money you give to an unscrupulous operator, despite stated refund policies.


The FTC says many legitimate companies advertise that they can get students access to lists of scholarships in exchange for an advance fee. Other legitimate services charge an advance fee to compare a student's profile with a database of scholarship opportunities and provide a list of awards for which a student may qualify. And, there are online scholarship search engines. The difference: Legitimate companies never guarantee or promise scholarships or grants.


If you're contacted by companies or visit websites that say they'll process your FAFSA for a fee, do yourself a favor and save some money, too. Visit StudentAid. gov. the U. S. Department of Education's site for free information on preparing for and funding education beyond high school. You can complete the FAFSA at fafsa. gov. and learn about other FAFSA filing options at fafsa. ed. gov/options. htm. You also can call 1-800-4-FED-AID.


This publication was produced in cooperation with the College Parents of America. CPA is a resource, advisor and advocate working on behalf of the millions of parents of current and future college students throughout the United States. For more information about CPA, call toll free 1-888-256-4627 or visit CPA at collegeparents .


This article was previously available as Ouch - Students Getting Stung Trying to Find $$$ for College .


Related Items


If you’re behind in paying your bills, or a creditor’s records mistakenly make it appear that you are, a debt collector may be contacting you.


The Federal Trade Commission (FTC), the nation’s consumer protection agency, enforces the Fair Debt Collection Practices Act (FDCPA), which prohibits debt collectors from using abusive, unfair, or deceptive practices to collect from you.


Under the FDCPA, a debt collector is someone who regularly collects debts owed to others. This includes collection agencies, lawyers who collect debts on a regular basis, and companies that buy delinquent debts and then try to collect them.


Here are some questions and answers about your rights under the Act.


What types of debts are covered?


The Act covers personal, family, and household debts, including money you owe on a personal credit card account, an auto loan, a medical bill, and your mortgage. The FDCPA doesn’t cover debts you incurred to run a business.


Can a debt collector contact me any time or any place?


No. A debt collector may not contact you at inconvenient times or places, such as before 8 in the morning or after 9 at night, unless you agree to it. And collectors may not contact you at work if they’re told (orally or in writing) that you’re not allowed to get calls there.


Debt collectors can contact you by phone, letter, email or text message to collect a debt, as long as they follow the rules and disclose that they are debt collectors. No matter how they communicate with you, it’s against the law for a debt collector to pretend to be someone else — like an attorney or government agency — or to harass, threaten or deceive you.


How can I stop a debt collector from contacting me?


If a collector contacts you about a debt, you may want to talk to them at least once to see if you can resolve the matter – even if you don’t think you owe the debt, can’t repay it immediately, or think that the collector is contacting you by mistake. If you decide after contacting the debt collector that you don’t want the collector to contact you again, tell the collector – in writing – to stop contacting you. Here’s how to do that:


Make a copy of your letter. Send the original by certified mail, and pay for a “return receipt” so you’ll be able to document what the collector received. Once the collector receives your letter, they may not contact you again, with two exceptions: a collector can contact you to tell you there will be no further contact or to let you know that they or the creditor intend to take a specific action, like filing a lawsuit. Sending such a letter to a debt collector you owe money to does not get rid of the debt, but it should stop the contact. The creditor or the debt collector still can sue you to collect the debt.


Can a debt collector contact anyone else about my debt?


If an attorney is representing you about the debt, the debt collector must contact the attorney, rather than you. If you don’t have an attorney, a collector may contact other people – but only to find out your address, your home phone number, and where you work. Collectors usually are prohibited from contacting third parties more than once. Other than to obtain this location information about you, a debt collector generally is not permitted to discuss your debt with anyone other than you, your spouse, or your attorney.


What does the debt collector have to tell me about the debt?


Every collector must send you a written “validation notice” telling you how much money you owe within five days after they first contact you. This notice also must include the name of the creditor to whom you owe the money, and how to proceed if you don’t think you owe the money.


Can a debt collector keep contacting me if I don’t think I owe any money?


If you send the debt collector a letter stating that you don’t owe any or all of the money, or asking for verification of the debt, that collector must stop contacting you. You have to send that letter within 30 days after you receive the validation notice. But a collector can begin contacting you again if it sends you written verification of the debt, like a copy of a bill for the amount you owe.


What practices are off limits for debt collectors?


Harassment. Debt collectors may not harass, oppress, or abuse you or any third parties they contact. For example, they may not:


use threats of violence or harm;


publish a list of names of people who refuse to pay their debts (but they can give this information to the credit reporting companies);


use obscene or profane language; ou


repeatedly use the phone to annoy someone.


False statements. Debt collectors may not lie when they are trying to collect a debt. For example, they may not:


falsely claim that they are attorneys or government representatives;


falsely claim that you have committed a crime;


falsely represent that they operate or work for a credit reporting company;


misrepresent the amount you owe;


indicate that papers they send you are legal forms if they aren’t; ou


indicate that papers they send to you aren’t legal forms if they are.


Debt collectors also are prohibited from saying that:


you will be arrested if you don’t pay your debt;


they’ll seize, garnish, attach, or sell your property or wages unless they are permitted by law to take the action and intend to do so; ou


legal action will be taken against you, if doing so would be illegal or if they don’t intend to take the action.


Debt collectors may not:


give false credit information about you to anyone, including a credit reporting company;


send you anything that looks like an official document from a court or government agency if it isn’t; ou


use a false company name.


Unfair practices. Debt collectors may not engage in unfair practices when they try to collect a debt. For example, they may not:


try to collect any interest, fee, or other charge on top of the amount you owe unless the contract that created your debt – or your state law – allows the charge;


deposit a post-dated check early;


take or threaten to take your property unless it can be done legally; ou


contact you by postcard.


Can I control which debts my payments apply to?


Sim. If a debt collector is trying to collect more than one debt from you, the collector must apply any payment you make to the debt you select. Equally important, a debt collector may not apply a payment to a debt you don’t think you owe.


Can a debt collector garnish my bank account or my wages?


If you don’t pay a debt, a creditor or its debt collector generally can sue you to collect. If they win, the court will enter a judgment against you. The judgment states the amount of money you owe, and allows the creditor or collector to get a garnishment order against you, directing a third party, like your bank, to turn over funds from your account to pay the debt.


Wage garnishment happens when your employer withholds part of your compensation to pay your debts. Your wages usually can be garnished only as the result of a court order. Don’t ignore a lawsuit summons. If you do, you lose the opportunity to fight a wage garnishment.


Can federal benefits be garnished?


Many federal benefits are exempt from garnishment, including:


Social Security Benefits


Supplemental Security Income (SSI) Benefits


Veterans’ Benefits


Civil Service and Federal Retirement and Disability Benefits


Military Annuities and Survivors’ Benefits


Federal Emergency Management Agency Federal Disaster Assistance


Federal benefits may be garnished under certain circumstances, including to pay delinquent taxes, alimony, child support, or student loans.


Do I have any recourse if I think a debt collector has violated the law?


You have the right to sue a collector in a state or federal court within one year from the date the law was violated. If you win, the judge can require the collector to pay you for any damages you can prove you suffered because of the illegal collection practices, like lost wages and medical bills. The judge can require the debt collector to pay you up to $1,000, even if you can’t prove that you suffered actual damages. You also can be reimbursed for your attorney’s fees and court costs. A group of people also may sue a debt collector as part of a class action lawsuit and recover money for damages up to $500,000, or one percent of the collector’s net worth, whichever amount is lower. Even if a debt collector violates the FDCPA in trying to collect a debt, the debt does not go away if you owe it.


What should I do if a debt collector sues me?


If a debt collector files a lawsuit against you to collect a debt, respond to the lawsuit, either personally or through your lawyer, by the date specified in the court papers to preserve your rights.


Where do I report a debt collector for an alleged violation?


Report any problems you have with a debt collector to your state Attorney General’s office. the Federal Trade Commission. and the Consumer Financial Protection Bureau. Many states have their own debt collection laws that are different from the federal Fair Debt Collection Practices Act. Your Attorney General’s office can help you determine your rights under your state’s law.


Para maiores informações


To learn more about credit-related issues, visit MyMoney. gov. the U. S. government’s portal to financial education.

No comments:

Post a Comment